e-PIT to szybszy zwrot podatku – nawet po kilku dniach

e-PIT to szybszy zwrot podatku – nawet po kilku dniach

  • Akcja rozliczeń PIT trwa już od ponad miesiąca.
  • W tym roku podatnicy chętnie korzystają z elektronicznych form rozliczeń z fiskusem.
  • Jedną z korzyści płynących z wyboru e-PITów jest szybszy zwrot podatku. Wielkopolskim urzędom skarbowym wypłata zajmuje mniej niż 2 tygodnie.
  • W ciągu pierwszego miesiąca akcji rozliczeń wielkopolskie urzędy wypłaciły już podatnikom łącznie 423 mln zł zwrotów.

Od 15 lutego, czyli od początku okresu rozliczeń PIT, podatnicy w całej Polsce złożyli już ponad 3 mln elektronicznych zeznań korzystając z usługi Twój e-PIT.

e-PIT to gwarancja szybszego zwrotu nadpłaty. Na rozliczenie papierowej deklaracji urząd skarbowy ma 3 miesiące, a w przypadku elektronicznego zeznania czas ten skraca się o połowę – maksymalnie do 45 dni.

W praktyce wielkopolskie urzędy skarbowe realizują zwroty dużo szybciej – średnio zajmuje to im 12 dni, a w niektórych urzędach udaje się to już po 6 dniach. Dłuższy czas realizacji wynika najczęściej ze skomplikowanej sytuacji podatnika (np. obciążenia tytułami egzekucyjnymi) lub z braku kompletnych danych, np. numeru konta bankowego. W takim przypadku urząd przesyła środki przekazem pocztowym, a to wiąże się nie tylko z dłuższym czasem oczekiwania, ale także z potrąceniem kosztów obsługi przez operatora pocztowego.

„Do połowy marca urzędy skarbowe w Wielkopolsce przekazały podatnikom, którzy rozliczyli już swój PIT, łącznie ponad 423 mln zł z tytułu nadpłaty w podatku. W samym powiecie ostrzeszowskim było to ok. 4,4 mln zł.” – mówi naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrzeszowie, Krzysztof Dudczak.

Jak rozliczyć się elektronicznie?

Aby wysłać zeznanie podatkowe w usłudze Twój e-PIT wystarczy komputer, tablet lub smartfon z dostępem do internetu – nie trzeba instalować żadnych dodatkowych aplikacji. Wystarczy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego na podatki.gov.pl – znajdziemy tam gotowe, automatycznie wypełnione zeznanie PIT-37 lub PIT-38. Można je uzupełnić o dodatkowe dane, np. o ulgach z jakich korzystamy, a następnie zaakceptować – dokument trafi w ten sposób elektronicznie prosto do urzędu skarbowego.



Skip to content