Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Wstęp Deklaracji
Urząd Miasta i Gminy Mikstat zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miasta i Gminy Mikstat
Data publikacji strony internetowej: 2011-01-01 Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-11-02
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:
- filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- brak nagrania treści w polskim języku migowym dotyczących informacji o Urzędzie
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Skróty klawiaturowe:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30 Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklarację ostatnio aktualizowano: 2024-03-25
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
tel. (62) 7310043 , fax. (062) 7310027, umig@mikstat.pl.
Osobą wyznaczoną do kontaktu jest Danuta Kamińska dkaminska@mikstat.pl
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Urząd na wniosek jest zobowiązany zorganizować pomoc tłumacza języka migowego.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich. https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
1. Budynek A: Urząd Miasta i Gminy w Mikstacie, ul. Krakowska 17
- Do budynku prowadzą 3 wejścia.
- Do budynku prowadzą schody.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
- Dla osób ze szczególnymi potrzebami przed wejściem od ulicy. Krakowskiej znajduje się dzwonek do przywołania pracownika urzędu.
- W budynku brak toalet dla osób niepełnosprawnych.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
2. Budynek B: Urząd Miasta i Gminy w Mikstacie – księgowość, kasa.
- Do budynku prowadzi 1 wejście.
- Wejście do budynku nie posiada schodów.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- Wejście nie jest zabezpieczone bramkami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dodatkowe informacje
W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny.
Koordynatorem do spraw dostępności jest Danuta Kamińska , dkaminska@mikstat.pl, tel. (62) 7310043, fax (062) 7310027, której zadaniem jest organizowanie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Mikstat.
- Raport o stanie zapewnienia dostępności
- Plan działań koordynatora ds. dostępności na rok 2021
- Plan działań koordynatora ds. dostępności na lata 2022-2024
- Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
- Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Burmistrz Miasta i Gminy
/-/ Henryk Zieliński