Informacje o Urzędzie

Urząd Miasta i Gminy Mikstat jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Burmistrz Miasta i Gminy Mikstat wykonuje swoje zadania w zakresie realizacji uchwał rady miejskiej i zadań gminy wynikających z przepisów prawa. Siedzibą Urzędu jest Mikstat. Regulamin Organizacyjny przyjęty Zarządzeniem Burmistrza  Nr 29/2004 z 21 lipca 2004 roku ze zmianami  określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres działania Urzędu. Urząd składa się z referatów, które realizują poszczególne zadania merytoryczne. Czym zajmuje się Urząd? Urząd wykonuje różne zadania:

  • organizuje wybory Prezydenta RP, wybory do Sejmu i Senatu, referenda ogólnokrajowe oraz referenda gminne, a także wybory do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Województwa oraz wybory sołtysów i ławników,
  • obsługuje Radę Miejską w Mikstacie,
  • wydaje dokumenty tożsamości,
  • prowadzi ewidencję ludności,
  • prowadzi ewidencję działalności gospodarczej,
  • zajmuje się ochroną przeciwpożarową i bezpieczeństwem,
  • zajmuje się ochroną dóbr kultury,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
  • zajmuje się rolnictwem,
  • zajmuje się zarządzaniem kryzysowym,
  • realizuje budżet miasta i  gminy,
  • ustala wysokość podatków lokalnych,
  • zajmuje się planowaniem przestrzennym,
  • zarządza mieniem komunalnym gminy,
  • prowadzi inwestycje i remonty,
  • buduje i remontuje drogi gminne,
  • zajmuje się kształtowaniem środowiska i ochroną przyrody,
  • prowadzi gospodarkę odpadami,
  • dba o czystość i porządek na terenie miasta i gminy,
  • prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
  • prowadzi sprawy z zakresu obrony cywilnej i spraw wojskowych.

W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny.

Kontakt z pracownikami Urzędu.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:

  • napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miasta i Gminy Mikstat, ul. Krakowska 17, 63-510 Mikstat,
  • przynieść pismo do sekretariatu Urzędu.

Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty,

  • napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
    ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
  • napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: umig@mikstat.pl
  • wysłać faks pod numer 62 7310027,
  • zadzwonić pod numer 62 7310043,
  • przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: od poniedziałku do piątku  od 7:30 do 15:30;
  • Koordynatorem do spraw dostępności jest Danuta Kamińska , dkaminska@mikstat.pl, tel. (62) 7310043, fax (062) 7310027, której zadaniem jest organizowanie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Mikstat.

Oficjalna strona internetowa Urzędu Miasta i Gminy Mikstat znajduje się pod adresem: www.mikstat.pl Podstawowe informacje dotyczące pracy Urzędu znajdziesz też na stronie Biuletynu Informacji Publicznej- bip.mikstat.pl/

Tekst łatwy do czytania (ETR):


Skip to content