Informacje o Urzędzie
Urząd Miasta i Gminy Mikstat jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Burmistrz Miasta i Gminy Mikstat wykonuje swoje zadania w zakresie realizacji uchwał rady miejskiej i zadań gminy wynikających z przepisów prawa. Siedzibą Urzędu jest Mikstat. Regulamin Organizacyjny przyjęty Zarządzeniem Burmistrza Nr 29/2004 z 21 lipca 2004 roku ze zmianami określa strukturę organizacyjną i szczegółowy zakres działania Urzędu. Urząd składa się z referatów, które realizują poszczególne zadania merytoryczne. Czym zajmuje się Urząd? Urząd wykonuje różne zadania:
- organizuje wybory Prezydenta RP, wybory do Sejmu i Senatu, referenda ogólnokrajowe oraz referenda gminne, a także wybory do Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Województwa oraz wybory sołtysów i ławników,
- obsługuje Radę Miejską w Mikstacie,
- wydaje dokumenty tożsamości,
- prowadzi ewidencję ludności,
- prowadzi ewidencję działalności gospodarczej,
- zajmuje się ochroną przeciwpożarową i bezpieczeństwem,
- zajmuje się ochroną dóbr kultury,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi,
- zajmuje się rolnictwem,
- zajmuje się zarządzaniem kryzysowym,
- realizuje budżet miasta i gminy,
- ustala wysokość podatków lokalnych,
- zajmuje się planowaniem przestrzennym,
- zarządza mieniem komunalnym gminy,
- prowadzi inwestycje i remonty,
- buduje i remontuje drogi gminne,
- zajmuje się kształtowaniem środowiska i ochroną przyrody,
- prowadzi gospodarkę odpadami,
- dba o czystość i porządek na terenie miasta i gminy,
- prowadzi Urząd Stanu Cywilnego,
- prowadzi sprawy z zakresu obrony cywilnej i spraw wojskowych.
W związku z warunkami technicznym i niemożnością zapewnienia pełnej dostępności urzędu osobom ze szczególnymi potrzebami, przewidziany zostaje dostęp alternatywny.
Kontakt z pracownikami Urzędu.
Żeby załatwić sprawy w Urzędzie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miasta i Gminy Mikstat, ul. Krakowska 17, 63-510 Mikstat,
- przynieść pismo do sekretariatu Urzędu.
Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i inne dokumenty,
- napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. - napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy: umig@mikstat.pl
- wysłać faks pod numer 62 7310027,
- zadzwonić pod numer 62 7310043,
- przyjść do Urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy Urzędu. Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach: od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30;
- Koordynatorem do spraw dostępności jest Danuta Kamińska , dkaminska@mikstat.pl, tel. (62) 7310043, fax (062) 7310027, której zadaniem jest organizowanie wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy Mikstat.
Oficjalna strona internetowa Urzędu Miasta i Gminy Mikstat znajduje się pod adresem: www.mikstat.pl Podstawowe informacje dotyczące pracy Urzędu znajdziesz też na stronie Biuletynu Informacji Publicznej- bip.mikstat.pl/
Tekst łatwy do czytania (ETR):